tisdag 12 januari 2016

Recension: Mac Prep + Prime Fix +

Jag har nu testkört Mac Prep + Prime Fix + några gånger sen jag fick hem den och mitt första intryck var väl inte så väldigt imponerande. Inte pga dåliga egenskaper utan endast för en konstig sprayfunktion.
Men jag tar det från början.

Det är alltså en återfuktande spray som ska ge lyster och fräschör, den kan användas som den är på ett "naket" ansikte eller som jag gör - ett sista steg efter makeupen är lagd.
I ingredienserna hittar vi bl.a. Glycerin, Gurka, Grönt Te, Kamomill och Koffein.
  
Jag vill ha en spray som tar bort den pudriga känslan i ansiktet och som ger mig lyster och håller mig återfuktad hela dagen och det måste jag säga att det lyckas den med.
På min hud som drar åt det lite torrare hållet är det här perfekt, eventuella torrhetsflagor försvinner i ett nafs och huden ser verkligen fuktmättad ut.
Med det sagt så misstänker jag att den med lite oljigare hud kan tycka att den här sprayen är lite väl återfuktande och den kan spä på oljigheten.

Nu till det lite mindre bra.
Jag får inte till det med sprayfunktionen! Jag vet inte om jag har fel teknik, men hur svårt ska det vara?
Första gången jag testade den så höll jag flaskan ganska långt från ansiktet och sprayade en gång.. Och allt hamnade på min vänstra kind, justerade flaskan lite och sprayade en gång till.. Och den här gången hamnade det mesta över näsan och det högra ögat. Tredje gången gillt tänkte jag och gick in för en sista spray, och nu fick jag nog med hela ansiktet.
Men krångel och frustration! Ett spray borde räcka för att täcka ansiktet.
Jag gjorde ett nytt försök dagen efter och den gången gick det faktiskt bättre, jag tror att tricket är att vara mjuk på handen när man trycker på knappen och inte ta i för kung och fosterland för då hamnar det all over the place..
Men fördelarna väger helt klart tyngre än nackdelarna. Och jag kommer inte att ge upp för den är bra!
Den ger mig allt som jag söker av en finsihing spray.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar