tisdag 5 januari 2016

Nytt från Kicks

Idag väntade ett litet paket på mig från Kicks och i det låg det små gobitar som jag har suktat efter ett tag.

Mac+Prime Fix+



En fuktspray som kan användas över eller under makeup.
Kicks beskriver den "som en bubblande vattendos av vitaminer och mineraler".
Jag ogillar den där pudriga och sminkade känslan och jag tror och hoppas att den här kan hjälpa till att smootha ut allting och ge huden en fuktkick.


Tom Ford - Black Orchid



Man kan tro att jag har bott under en sten i snart 10 år för den här parfymen lanserades redan 2006, och jag har alldeles nyss upptäckt den.
Den är helt fantastisk och jag kan inte sluta sniffa på mig själv.
Det är en varm och ganska tung doft och den sitter på huden i mååånga timmar.
Jag kommer nog att få ställa undan den när våren och sommaren kommer, för den är nog lite för maffig att bära under varma dagar.
Men tills dess kommer den att få förgylla mina dagar.

Smashbox Shape Matters Palette




Den här var ett litet impulsköp, jag har ingen aning om den är bra eller inte.
Men jag har kikat på lite recensioner och överlag så är det positivt.
Det är alltså en palett som innehåller 2st brynskuggor samt ett vax för brynen, 9st ögonskuggor och 4 pannor för ansiktet - contour, bronzer och 2 highlighters. Den innehåller också en dubbeländad borste, den ena sidan för brynen och den andra för ögonskugga.
Smashbox brukar hålla hög kvalitet på sina produkter, och den här är nog inget undantag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar