torsdag 21 januari 2016

Nytt från Real Techniques och Kicks

Ännu ett tillskott bland borstarna. Även denna gång från Real Techniques, varför ändra på ett vinnande koncept?
Den här gången blev det ett kit innehållandes tre borstar.

Sculpting Brush

En tjock och tät borste, lätt vinklad som gör att den ligger perfekt mot kinden.
Den här använder jag till att skulptera kinder och panna.
Jag testade även att contoura näsan och det går, men borsten är lite för stor för att det ska vara optimalt.
Känns stadig och stabil i handen.
Den plockar upp en jämn dos av pudret, ingenting som yr omkring utan det man plockar upp det stannar i borsten.
Fungerar väldigt bra till att tona ut kanterna på contouringen.




# Setting Brush

Precis som det låter, en setting brush.
En ganska liten borste, perfekt för att sätta puder t.ex under ögonen eller för att highlighta vissa områden.
Stråna är mjuka och lite fluffiga och handtaget är precis som de andra stabilt och ligger bra i handen.



# Fan Brush

En otroligt mjuk borste. Perfekt att använda när man bara vill ha en fjäderlätt applicering av puder/highlight.
Även utmärkt att använda för att borsta av överflödigt puder.




Och sist smet jag in på Kicks för att leta upp ett nytt rouge, som jag har skrivit tidigare så har jag använt mitt rouge från Clarins ett bra tag nu och jag var sugen på att hitta en ny favorit.
Och rouget jag hittade kommer från Kicks egna märke och det blev Baked Blusher i nyansen Fashionista. Det här rouget blev galet hypat när det kom ut, varenda skönhetsbloggare höjde det till skyarna. Och jag förstår det, för det är en väldigt fint persikorosa nyans med ett fint skimmer i.
Pigmenteringen är fantastiskt, väldigt lite produkt behövs för att skapa rosiga kinder.
Rouget går åt det lite kalla hållet så det är väldigt fint att använda nu på vintern till en lite blekare hud. Men jag tror även att det kommer att vara riktigt fräscht till sommaren på solbrun hud.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar